Fa'ai Fieko Teedoe Fiella suka suki kehidupan sendiri =)

Mar 8, 2011

Sukantara

Walawey . Suka pulak setiap minggu akan diakan satu hari per 1-4 / 9 masa PNP diadakan sukantara . But hari ni , tamatlah acara sukantara yang dijalankan seperti selalu . Kini , tiba turn exam pulak nak mengegarkan sekolah ! Exam ? Sorry . Aku tak nak story dlue pasal exam . Aku nak story pasal kisah malang dan happy aku bersama ketika menjalankan sukantara ni . Almaklum , tahun lepas aku langsung tak aktif . By the way , memang kemalasan aku tahun lepas buat aku menkobar- kobar nak buat semua acara tahun ni ..


23/2 : Acara pecut 100 meter . Huh ! Malang sikit kot . Sebab trek larian tak bape stabil .. Aku tak berjaya menyumbang apa apa mata buat hari ni . Sebab lagi 2 langkah telah buat aku gagal untuk acara kali ni . huhu . Tak apa . Next time aku langkah besar yang aku mampu . huhu . Hanya 1 acara dijalankan ..


3/3 : Lontar peluru & langkah besar 400 meter . Err~ akak senior sudah boleh menyebut nama seseorang yang aku rapat . Adeihh . Lontar kasut boleh lepas 3 mata lah kot . huhu . Apa pun tak boleh bab melontar ni .. Langkah besar 400 meter ? Ni aku suka dengar dan kaki pun mengatal je nak lari . huhu . Tak disangka , di suku tempat aku berlepas , BERLECAK ! Nasib menyebelahi aku . Dapat kawal kelajuan dan kepantasan aku berlari . Aku tak sangka , hampir keseluruhan padang tu , aku tak rasa penat pun ! (Nada orang bangga sekejap jee ) Tapi apa boleh buat . Dah nak pecut untuk 100 meter lagi , wisel dah sayang sayang nak bernyanyi . Cikgu Murad pun suruh habiskan trek saja . Tak dapat aku menyumbang apa apa point untuk hari ni . Atleast aku dapat skor kan nombor 2/ 8 orang . wee~

8/3 : Lompat tinggi & lompat jauh . Apa seiyh ! Hari ni jee dah 3 kali aku tergelincir dek sebab rumput yang nak bermanja manja dengan embun . Percubaan pertama 1 mata , tak lepas sebab aku jauh sangat melompat dan mendarat . Percubaan kedua 1 mata , dapat berlepas dan mendarat dengan selamat . Percubaan 2 mata (kali ni aku sekali jee lompat) dapat selamat lagi . Percubaan pertama 3 mata , TAHNIAH ! Aku tergelincir serta merta didepan palang bertiang dua tu ! Rupanya , palang tu menghentak badan ku serta kuku kaki ku patah ! Percubaan kedua 3 mata , mencuba selagi terdaya . Aku terdiam dan terkedu sekejap sebab tak dapat melepasi hajat aku tu . huhu . Lompat jauh ? Aku mintak ice dari unit PBSM nak kurangkan kemelecetan kuku . Dalam keadaan yang kaki capik , tibai jela . Nasib lepas 1 mata . dapat menyumbang lagi tuk rumah sukan aku !

Dan segalanya TAMAT ~! Menanti tahun 2012 tuk aku buat lagi acara sebegini lagi . Hehehe .. =)

P/s : Kuku boleh tumbuh lagi , jangan risau . Hoho ~

No comments:

Post a Comment