Fa'ai Fieko Teedoe Fiella suka suki kehidupan sendiri =)

Apr 5, 2011

Bestt dan nangis kott

Sekarang tiada waktu lagi ke ? Tak ada masa ke untuk aku santai ? berlenggang ? berlengging ? oppss ! di tahap paras bahaya tu . Sebenarnya aku dah lama berniat nak tahu dan menuntut ilmu pertolongan kecemasan ni. Cuma takut nak ambil risiko. Risiko bagaimana ? Entah . Aku memang takut nak buat CPR pada mangsa yang sebenar . Bukan sebab lain , tetapi ... kalau aku tak dapat selamatkan , adakah aku yang akan bersalah ? Aku ke yang buat mangsa tu pergi selamanya ? Cehh . Dah masuk ayat sadis ni , tapi tu la hakikat yang sebenar .

Baru baru ni , aku baru saja ambil exam bertulis untuk kelulusan kursus asas pertolongan cemas kemasyarakatan . Apa yang menarik ? Huh ! Si mulut kepoh aku yang tiada break kalau train , confirm terbabas . Wee~ terlalu peramah dengan semua orang sampai ke akak form5 pun ikut meronggeng aku . Tapi , yang paling besst , bila panik sebab budak hilang bila buat operasi burung hantu . Sorang kena tinggal 2 jam , tetapi .. 15 minit pun smpai ada yang menangis .. Aku join ke tak ? Well . Fieko Fiella semestinya tidak join ! Sebab rasa besst pulak jd facy kena kan orang . Hehehe ..

Tapi , sekejam aku mengenakan orang , aku sedih sebab nak tamatkan kursus tu . Walaupun hanya di sekolah di tempat aku selalu ulang alik beronda sekolah ! Hoho . Tapi tak ape . Next year aku join lagi .. Besst dan nak nangis pulak bila kenang balik . Cuma , next year , akak form 5 dah takde . Tu je yang bezakan tahun ni dan depan .


Fieko Fiella

No comments:

Post a Comment