Fa'ai Fieko Teedoe Fiella suka suki kehidupan sendiri =)

Dec 26, 2010

4bia

It's mean , 4 ,FOBIA . kenapa ? first things yg aku tk suka adalah berkaitan lelaki . bagi aku mereka ni tak bernilai di depan mata . (sorry to say!) . second things , sahabat dalam kelambu . mereka ni musuh bg sesiapa sahaja . kerana dia perosak ukhwah seseorang mu'min . third things berdepan dengan khalayak umum . even , aku selalu berdepan dengan mereka , tapi jiwa aku masih trauma . and last things , persekitaran . berita yang agak mengejut spt kes buang bayi dan macam mcam jenayah yang berlaku .

1st fobia : lelaki . bukan tak bernilai di mata , cuma attitude sesorang yang perlu positif . if someone boleh buat aku berubah , masakan aku akan terus trauma lagi . dahulu memang aku ada lega jugak sebab ada orang yang nak dorong aku . tuptup .. aku tergamam bila dia ambil keputusan . diam jelah .

2nd fobia : sahabat dalam kelambu . banyak sangat trend sahabat ni .. ada muka baik , ayat manis . tapi , tu semua belakang story lah . aku pentingkan kejujuran . sebab 1 masa nanti , dia akan tolong aku . jadi tanggungjawab aku biarlah jadi seperti aku jadikan . dan bukan menjadi satu beban dan masalah !!

3rd fobia : berdepan khalayak . hm . yang ni tak berapa sangat lah . tapi masih dikira fobia lagi .totally , aku memang tak suka pergi ke suatu tempat yang ramai orang . sebab takut jika boleh menimbulkan fitnah . jadi , it's better tak perlu keluar dan duduk diam diam kat rumah . hee =)

4th fobia : persekitaran . ni membabitkan masyarakat setempat yang mengambil inisiatif atau dorongan sewajarnya .jujur aku katakan , aku hampir kena culik . jika tak kerana masyarakat yang peka , sure , aku tak akan open this blogger . hahaha . 5 years ago terjadi . parents masih study di penang time tu . jadi stay dengan grandmaa . huhu , tak tahu nak describe macam mana lagi .. hee =)
 

*coretan dari kisah yang telah dilalui ketika kanak kanak yang ku ingat smpai bila bila ..

No comments:

Post a Comment