Fa'ai Fieko Teedoe Fiella suka suki kehidupan sendiri =)

Dec 24, 2010

Diet

Hah ! padan lah sendiri . try la konon nya . ambik dapat sakit sebab buat begitu .. sebelum ni makan tak agak , main bantai je .. sampai 1 tahap tak makan nasi langsung . how could that happen . amik protein lagi lah tak . hari hari bantai oat meal dengan nestumn .  fuhh . terseksa jiwa raga . dapat satu tahap , aku sakit . tapi terpaksa lah hidup jugak . farah azira sahaja yg tahu macam mana aku pegi kelas time tu ! sampai je kelas , aku berkejar ke toilet .

haih . promise pas ni makan kena cukup . hidrat tu penting . protein the second one .. nak turun badan , exercise banyak banyak . jog 1 taman teruss .. huhu ..

diet bagi aku hanya menyeksa kan . tapi , jika aku oversea , yang hanya adalah makanan seperti gandum dan mee . boleh lagi hidup ? fuhh . tak tahu lah . sebab malaysia ni , makanan macam macam , semua bantai (halal) . spicy food senang dapat . jadi kalau makan 5 kali sehari , kurang kan lah 3 kali jee .. buah buahan dan sayur pun penting .. jadi jangan biasa kan diri dengan slogan : life for food . gunakan : food for life !

*coretan dari pengalaman yang di alami =)

No comments:

Post a Comment