Fa'ai Fieko Teedoe Fiella suka suki kehidupan sendiri =)

Feb 26, 2011

10 more years ?

Apa akan terjadi lagi 10 tahun akan datang ? Mungkin masa itu aku masih menuntut ilmu lagi kot . Yeah :D itu tanggungjawab yang wajib dilunaskan demi kedua ibu bapa ku yang tercinta ni . Nak balas balik apa yang mereka dah berkorban untuk aku . Wee~ but bila tadi pagi aunty and uncle aku menyebut nyebut , "huh ! dah boleh kahwin pun time tu !~)"  err~ ? aku tak harapkan apa apa kot . Huhu .. 10 tahun akan datang ? Mungkin ketika itu aku seorang guru ? Mungkin juga seorang jururawat ? Atau mungkin aku bakal menjadi seorang penulis ketika itu ? Biarkan takdir yang menentukan tempat aku berada . Tak kisah lah di tahap mana sekali pun .

Tapi aku masih lagi seorang pelajar sekolah kan ? Masih boleh targetkan pencapaian yang hendak dikecapi tu ~ hehehe .. Disamping aku menulis , berangan entah apa apa , berdiri di depan cermin , aku masih memikirkan cara kehidupan aku yang akan datang . Yea yea =) Think positive ! Tu yang aku sedang lakukan . Huhu .

Dan disaat ni aku melihat jam dinding ...... " Huh~! Bila nak buat ulangkaji for next week ? Sudah exam !" Dan semua mimpi mimpi tu aku campak kan jee didalam perut buku diari ku itu , agar dapat selalu ku tatap disaat ku memerlukan semangat untuk bangkit semula dari kekalahan dalam sepi ..


Fieko Fiella ..

No comments:

Post a Comment