Fa'ai Fieko Teedoe Fiella suka suki kehidupan sendiri =)

Jan 25, 2011

25 January 2011

Tepat jam 4 petang , semua murid yang terlibat dengan aktiviti mereka pasti sudah tiba awal dari guru guru mereka . aku pula ? jam 3.58 baru sahaja sampai di perkarangan depan sekolah . 1st of all , warm up cam biasa . then , diminta untuk latihan lari atau dikenali sebagai merentas desa . berlari ramai ramai sehingga bertembung dengan sekolah menengah tun habab . (sekolah bestari) . tak menjumpai rakan lama . err~ tak kisah . mungkin kamu busy !


Sampai je depan sekolah , terus lah aku berlari anak anak (dah macam orang cacat sebelah berlari , otot sudah kejang) . now , melompat jauh . wee~ kaki aku alahan pada pasir , tapi tetap jua aku melangkah ke garisan . sudah lah terpaksa , terjatuh pula kat situ ! habis semua butiran pasir tu masuk ke dalam kasut aku . sempat untuk ke tandas , aku tinggal kan beg aku bersama rakan rakan aku yang duduk bersidai kat situ .. Allah maha mengetahui . semua nya sekelip mata beg aku hilang ! *kata hati , "engkau mencarut habis habis pada budak yang curi" . tapi kata iman " bersabarlah . mungkin ada hikmah nya ?" * berdepan dengan emosi sendiri . tapi aku memilih untuk mengikut kata iman .


Balik je dari latihan , semua benda nak jadi . ikutkan , aku memang bergantung nyawa je . tapi nyawa aku dah hampir ditarik . tapi , alangkah nasib aku masih cerah lagi .. entah pelbagai dugaan yang minggu sebelum raya cina ni banyak sangat ! sampai aku sendiri tak dapat tahan lagi . nak mengadu ? siapa tempat ngadu aku ? gnay eda nop mac ekalec ! mcm tak cukup sifat , buat tak tahu even dah tahu kondisi aku mcm mana . ya . sememangnya aku memang benar dari awal .

" SEMUA BUKAN SEGALA "

Apa yang terjadi , aku hadapi dengan tabah serta sabar . sesuatu yang berlaku , ada tersirat .

No comments:

Post a Comment